Thursday, March 15, 2012

Dugaan Di Pedalaman

Terima kasih aku ucapkan kepada mereka2 yg sudi skodeng kisah aku di pedalaman ni..lets sambunk kisah yg seterusnya...

Kali ni aku nk story pasal DUGAAN DI PEDALAMAN.Sejak 8 bulan yg lalu aku menabur bakti nun di PEDALAMAN SENDERUT...banyak jugak dugaan yg TERPAKSA aku tempuh...kata orang...SABAR ITU SEPARUH DARIPADA IMAN...dan serius aku bgtau...BEKERJA DI PEDALAMAN memang PERLUKAN TAHAP KESABARAN YG AMAT TINGGI...

Aku BERSYUKUR sebab aku antara INSAN YG DIPILIH ALLAH utk melalui DUGAAN bekerja di pedalaman ni...sekaligus aku dapat BERMUHASABAH DIRI dan MEMPERBAIKI SIKAP AKU...
sebelum ni...aku memang seorang yg KURANG SABAR dlm semua benda....tapi,SENDERUT telah MENGAJAR AKU ERTI KESABARAN walau pun ade kala aku hampir tewas dgn perasaan sendiri....

Setiap kali aku rasa HAMPIR TEWAS...aku akan MELIHAT JAUH DI HADAPAN...Melihat setiap kegigihan dan kesungguhan ANAK2 SENDERUT (orang asli) buat aku kembali bersemangat....

----->JAMBATAN PENGHUBUNG DI KG.TUAL,POS SENDERUT RUNTUH pada 30/10/2011. Semua kenderaan TAK DAPAT MASUK KE SENDERUT...dapat MASUK SEPARUH JALAN je pastu tukar 4x4 yg lain pulak (tunggu di seberang jambatan)

-----> Beginilah rupa keadaan JAMBATAN RUNTUH akibat TANAH MENDAP...


-----> Jom tgk lebih dekat keadaan runtuhan ni...

Ni antara dugaan di pedalaman yg aku lalui...nect entry aku story lagi ok....

2 comments:

  1. sebab tu kita kene selalu pandang sesuatu dgn pandangan yang positif. pasti ada hikmah yang akan dapat memperbaiki diri kita..=]

    ReplyDelete
  2. sungguh mencabar n menarik pjlanan hdup ko. ala kita serupa je lbih kurang. wpun aku x lalui jln bgtu, nmun spjng 7 thn d srwak ni, ku dpt rsa apa yg ko rse tu. namun alah bisa, tgal biasa. klu kita biasa dgn khdpn bgtu, rse ko xde mslah kan? anyway..kuatkan smgt kita ekk demi mencari sesuap nasi. acyok..i am..msa_0606@yahoo.com

    ReplyDelete