Saturday, April 14, 2012

setelah 8 bulan di pedalaman

 Lama sungguh aku tk update blog...bukan sebab malas tapi sebab keadaan yg tk berapa mengizinkan. maklumlah aku dok nun jauh dlm hutan so,segala menda tentang DUNIA LUAR agak terhad.Hurmmmm.....

sedar tak sedar..cepat betul masa berlalu...rupanya dah 8 bulan aku berada nun jauh dlm hutan kat SENDERUT nih....terasa macam baru je semalam posting!!!

aku akui sekarang ni aku dah mula rase serasi,seronok,enjoy (tapi kekadang ade gak rase borink) dok kat dlm hutan nih...rasa seronok dok sini sebab cuacanya yg SEJUK (kalo malam...perghhh sejuk gilerrr) pastu dapat pulak mandi AIR SUNGAI yg SEJUK tiap2 hari...korunk bayangkan la...tiap2 hari bila nak mandi tu aku akan test dulu air tu ngan JARI. Rendam jap JARI dalam air lebih kurang 2,3 minit pastu baru la mandi!!!!! (harus housemate beratur menunggu turn mandi hehehe..tapi selalunya aku amik turn yg last)

lagi satu yg buat aku rase seronok dok sini sebab UDARA yg FRESH...tambah pulak dengan suasana sekeliling yg HIJAU...PENDUDUK ORIGINAL (ni gelaran yg aku bg kat ORNG ASLI sini) pun ramah-tamah je...

Kalo dok sini..tak banyak aktiviti yg boleh aku buat...selalunya kat sini kalo petang2 tu geng2 cikgu lain main takraw,badminton...ade gak dok main game PS2...bagi diri aku pulak...xtvt wajib aku kat sini ialah baring,baring,baring,makan,makan,baring....gitulah xtvt aku tiap2 hari!!!! tapi sesekali ade gak aku gi mandi sungai!!!

jom tgk xtvt aku kat sini..

------> program MARI BERSANTAI ( bukan sesaje dok bersantai ye..tapi kena ajar anak2 murid asli ni PENGURUSAN DIRI gosok gigi,mandi bersabun,syampoo rambut...)
------> demo cara2 GOSOK GIGI oleh cikgu AHMAD ADHWAN..
------> cikgu SITI AZNIZA tengah bg arahan MANDATORI!!! hehehe...

nilah antara xtvt aku kat sini......ermm tetiba rindu kat suasana luar..(nanges!!!)

2 comments:

  1. kan aku dah kata, alah bisa tegal biasa Ziz =]

    ReplyDelete
  2. syabas me...time mlm2 tenang baik tuk reflection of the past..charting the future...

    ReplyDelete