Sunday, March 11, 2012

Di sini Bermula


Masih jelas diingatan aku tarikh 25/Julai/2011 ialah tarikh yg tak mungkin aku lupakan. Pada tarikh yg juga merupakan tarikh BIRTHDAY aku tu....aku mendapat HADIAH yg tk pernah aku jangkakan....pada tarikh tu la aku diposting ke SENDERUT.

Masa memula aku dapat surat posting tu...aku tertanya2 jugak kat mana la letaknya SENDERUT tu...mengikut arahan surat tu...aku kena LAPOR DIRI ke PPD LIPIS. so,dgn penuh yakinnya aku gi lapor diri ke PPD LIPIS...

Masa aku on the way nk gi ke PPD (aku naik TEKSI dari BANDAR LIPIS)aku sempat berbual ngan pakcik DRIVER tu...borak punya borak...baru la aku tau SENDERUT tu merupakan SEBUAH PENEMPATAN ORANG ASLI yg JARAKNYA lebih kurang 60km dr LIPIS!!!!!! Dengan kata lain...SENDERUT tu terletak nun jauh DALAM HUTAN KAT PEDALAMAN!!!!! (dalam hati terus NANGES!!!!!)

Bila aku tau situasi SENDERUT tu...terus terang memang aku rasa DOWN sekejap..segala rasa konfiden..rasa happy..rasa excited bertukar rasa OREN!!!! ( pinjam ayat HIDNEY jap ) tak pernah aku bayangkan seumur hidup aku nk dok kat PEDALAMAN....apa lagi nak ngadap ORANG ASLI!!!!

So,kalo korunk tengok gambar kat atas tu.....itulah LALUAN PINTU MASUK nk menuju ke tempat bernama SENDERUT.Tu la satu-satunya PAPAN TANDA yg ade yg boleh dijadikan GUIDE utk masuk ke tempat di mana aku berada sekarang.....

Jom ikuti kisah aku yg selanjutnya di pedalaman SENDERUT ni...

1 comment:

  1. besela Ziz, mula2 berada di tmpt baru, mcm2 yg kita akan fikir & akan buat kita rasa kurang yakin & down. tapi bila kita dah lalui semua tu, kita akan sedar it's not as bad as we thought. so aku rasa just get yourself used to it & you'll be just fine =]

    ReplyDelete